Charlotte Wedberg Lorentsen

CHARLOTTES DAGPLEJE
Gl. Sorøvej 30, Rørby, 4400 Kalundborg

Jeg hedder Charlotte Lorentsen, og jeg har været dagplejer siden 2019

Jeg har flere års erfaring med at arbejde med børn, hvor jeg før har været pædagogmedhjælper i en børnehave. Jeg har kursus i de styrkende pædagogiske læreplaner og Førstehjælpskursus.

Jeg bor i hus i Rørby, hvor jeg har indrettet små læringsmiljøer i køkkenet og på legeværelset, hvor der er legetøj og aktivitetsting, som børnene bruger aktivt.
Udenfor har jeg en dejlig have med mange muligheder for leg. Der spiller vi f.eks. bold, leger i sandkasse, gynger, kører på køretøjer og leger.
Vi er udenfor hver dag og oplever naturen og nyder den friske luft, og dét at røre os og bruger nærområdet og skolens arealer, samt Rørby skoven.

I min dagpleje lægger jeg vægt på nærvær, tryghed og omsorg. Jeg tager udgangspunkt i hvert enkelt barns kompetencer og ressourcer.
Vigtigt i min dagpleje er, at børnene udvikler sig socialt og sprogligt, og lærer at være en god kammerat og at være en del af fællesskabet. Jeg møder børnene hvor de er, og giver gerne et knus og kram, når der er brug for det.

Jeg arbejder ud fra de pædagogiske læreplaner og laver planer med aktiviteter for ugen, som tager udgangspunkt i læreplanenes temaer kombineret med det, som børnene er optaget af.  I hverdagen arbejder vi med musik og sang, krop og bevægelse, samt leg og læring.
Jeg tilbyder sund og varieret kost, og bager sammen med børnene.

En hverdag hos mig:
Kommer børnene tidligt, er der mulighed for at spise morgenmad og der er leg og aktivitet frem til vi spiser formiddagsmad ca. kl. 9.00.
Herefter er der sproglige, kreative, eller fysiske aktiviteter, leg udenfor eller indenfor eller tur i vores dejlige nærområde.
Vi spiser frokost samlet ca. kl. 11.00, hvor vi taler meget sammen om den mad vi spiser.
Herefter er det tid til middagslur og når alle er stået op, er der fælles eftermiddagsmad og leg indtil børnene hentes på skift.

Jeg er en del af en legestue med 4 andre dagplejere og deres børn. Vi går i legestue én gang om ugen med vores børn, hvor de leger i fællesskab og oplever en større gruppe.
Jeg lægger vægt på et godt forældresamarbejde, og på at give børnene trygge og faste rammer, så børnene trives og udvikler sig.