Malou Fonager-Hahn

Dagplejer Malou Fonager-Hahn

MALOUS DAGPLEJE
Højbjergvej 10, 4470 Svebølle

Mit navn er Malou, jeg er gift med Mads. Sammen har vi 3 børn, 2 hunde, samt en kanin.
Jeg har indrettet en dagpleje gård med en sandkasse og en masse køretøjer.
Så har jeg også en kæmpe have med græsplæne, rutsjebane, sansegynge, legehus, bålplads og en masse blomster til sanserne og til at gå på insektjagt i.
Indenfor hos mig er dagplejen en del af mit hjem. Jeg har delt lidt af stuen op, men I vil opleve at børnene kommer i det meste af stueetagen.
Jeg vægter højt at det føles hjemligt og trygt, at komme i min dagpleje.

Jeg er oprindeligt uddannet bygningsmaler fra 2009, men drømmen har altid været at arbejde som dagplejer, så 1/7-2015 gik drømmen i opfyldelse.
Jeg elsker at arbejde med børn i alderen 0-3 år. Jeg sætter en enorm ære i at følge dem på deres rejse.

Dagplejen hos mig:
Jeg vægter tryghed, omsorg, nærhed, tid og ro, og ikke mindst legens værdi og børnefælleskaberne. Det er alt sammen til at udvikle det enkelte barn, hvor musik og natur vægtes højt i min dagpleje, samt et godt samarbejde med jer forældre.

Vi har dage med trøffetid da jeg mener det er sundt for børnene, at gå ned i gear, mærke sig selv, finde roen og have tiden til at fordybe sig.
Jeg går meget op i at følge børnenes vej - gå med på deres lege og idéer.
Jeg ønsker at følge børnene i børnehøjde. Følge dem i hvor de er, og nyder at følge deres udvikling og rejse.
Vi synger og danser meget, og er ofte de samme sange, da børnene elsker genkendelse og at kunne være med på fagterne.

Jeg arbejder udefra de grønne spirers årsplan.
Vi planter blomster, dyrker lidt grøntsager og bær. Vi vander og ser det gro, vi snakker om insekter, fugle og andre dyr. Red bierne har været en stort emne herhjemme.
Vi nyder at være udenfor og cykle lange ture i naturen og ud til de andre dagplejere og deres børn.
Vi bruger meget nærområdet, som består af skov, shelter og grønne områder i bl.a Svebølle.

Vi deltager også i legestuen én gang om ugen, dette gør vi med de andre dagplejere og deres børn.
I vinterhalvåret deltager vi i gymnastik i Svebølle Hallen, sammen med alle de andre dagplejere. Herudover går vi også til Salmesang ved Viskinge Kirke.

3 værdier jeg vægter højt i min dagpleje:

• Tid
  • Nærvær
  • Omsorg

Jeg arbejder udefra De Nye Styrkede Læreplaner, hvor der er fokus på det hele barn.
Ud fra læreplanerne, planlægger jeg vores ugeplan, samt laver opsamling for ugen der gik, og ligger billeder op på AULA.
Jeg ønsker en god og åben dialog med jer forældre.
I er altid velkommen til at komme til mig med jeres spørgsmål, undren eller tanker.