Sanne Jordy Christiansen

Dagplejer Sanne Christiansen

SANNES DAGPLEJE
Korsvangen 3, Ugerløse, 4400 Kalundborg

Jeg hedder Sanne, og jeg er født i 1961 og har været dagplejer siden 1994 – det har været mange dejlige år, fyldt med masser af skønne børn og oplevelser. Jeg syntes selv at, jeg har verdens bedste job, hvor det hver dag giver mening for mig, at byde jer og især jeres barn velkommen, til en dag fyldt med nærvær, omsorg, læring, tid til fællesskab, knus, kram, masser af leg, grin, tid til fordybelse og at blive set og hørt.

Jeg er gift (siden 1984) med Torben. Sammen har vi 3 voksne børn og 6 børnebørn. Torben er hjemme hos os, da han er gået på seniorpension.
Vi har en inde kat der hedder Lil’mis.

Jeg bor i parcelhus i Ugerløse. Indendørs har jeg god plads til at leg på. Jeg har legeværelset med meget forskelligt legetøj, jeg har en gang og et køkken all-rum, hvor børnene også leger. Udendørs har jeg en lukket gård og have med sandkasse, legehus, klatretræ, sansegynge og vores egen lille mini trille/kravle/kælkebakke.

I byen har vi en stor legeplads som vi ofte bruger og 2,5 km herfra er Rørby skoven, hvor vi går hen og udforsker naturen og får styrket vores motoriske udvikling i naturen. Vi synger og læser meget. Vi er udenfor så godt som hver dag, men der også skal være plads til at lege indenfor engang imellem. Jeg serverer sund og varieret kost, hvor al grønt og frugt er økologisk.

Jeg arbejder efter de nye styrkede pædagogiske læreplaner, hvor der er fokus på det hele barn. Der er læreplanstemaer, som sikrer at hele barnets udvikling bliver styrket. Jeg laver en plan for hver uge, hvor jeg tilrettelægger aktiviteter ud fra læreplanstemaer og det som børnene har fokus på. Planene lægger jeg på AULA, så I forældre kan følge med i vores hverdag.

En dag hos mig:
Kommer børnene tidligt er det muligt at spise morgenmad hos mig. Vi leger imens alle kommer ind, og får en god start på dagen. Ca. kl. 9.00 spiser vi formiddagsmad og så er det tid til dagens planlagte aktiviteter, som fx kan være kreative eller motoriske, måske en tur eller leg udenfor. Ca. kl. 11. 00 spiser vi fælles frokost og så er det tid til at sove middagslur og når alle har sovet, spiser vi eftermiddagsmad og leger lidt frem til det er tid til at gå hjem.

Jeg er en del af en legestuegruppe med fire andre dagplejere og deres børn og vi går bl.a. i legestue i Rørby én gang om ugen, hvor leg og fællesskabet med andre børn bliver styrket.
I løbet af året har vi også i legestuen nogle fælles kulturelle indslag f.eks. Juletræshygge og dagplejens dag, hvor forældre og bedsteforældre er velkomne. Vi afholder fastelavn, sangens dag og sommerafslutning med grillpølser.