Tina Gitte Petersen-Rasmussen

Dagplejer Tina Gitte Petersen-Rasmussen

TINAS NATURDAGPLEJE
Bjergsted Byvej 14, 4450 Jyderup

Jeg hedder Tina, og jeg er gift med Thomas, har to voksne børn, to børnebørn, samt en labrador Hemi. Vi er naturmennesker, vores fritidsinteresse er familie som inkluderer vores hund. Fisketur, amerikanerbiler og motorcykler samt vores campingvogne.

Jeg er uddannet indendørsarkitekt og var inden for denne branche en del år.
Herudover har jeg arbejdet i bl.a. natur børnehave, som støttepædagog i skole/ børnehave, samt som hjemmevejleder for voksne mm.

En gammel drøm gik i opfyldelse da jeg fik jobbet som dagplejer 1. april 2016.
I 2019 blev jeg certificeret Grønne spirer naturdagplejer.  Jeg elsker det jeg laver nu. At se mine små spirer blive store, blive dygtigere for hver dag der går, det er for mig en hverdag med masser af glæde og fornyet energi. Jeg har Første hjælps bevis, som opdateres løbende, jeg deltager i relevante kurser, samt natur kurser.

Lidt af det jeg tilbyder:
En dagpleje i børnehøjde, hvor jeg møder børnene hvor de er. Hos mig er omsorg, nærvær, tryghed og hjerterum, vigtige ingredienser i vores hverdag. Vi bruger bl.a. naturen til at udvikle os og gro i.
Jeg bor i et hus med gode rammer inde og ude. Indenfor har jeg legeværelse med legetøj og aktivitetsting til hver en alder og udenfor har jeg skabt et aktivitets- og legeområde, som tilgodeser børnenes motorik og udvikling, derudover er der min dejlige have, hvor vi kommer tæt på naturen. Vi synger og danser også meget.

De styrkede læreplaner er udgangspunkt, for den måde vi arbejder med dit barn på. Fællesskab, det sociale, sproget, personlig udvikling, krop & bevægelse, er bl.a. med til at give et godt selvværd og fysisk robusthed. Jeg laver planer for hver uge som tager udgangspunkt i læreplanstemaerne. Nogle dage laver de små spirer lige det som vil, det er vores slap-af dage.

Jeg lægger vægt på at børnene får kendskab til naturen, med bl.a. små projekter i børnehøjde - Fra jord til bord, hvor vi sår, høster og spiser.
Vi lærer om højtider og vi finder ting året rundt, som vi b.la bruger, til de forskellige højtider. I vinterhalvåret får vi ofte varmt mad.
Vi deltager i legestue, gymnastik, koncerter, busture.

Jeg har en El-Christiania cykel, og jeg tager sammen med børnene på cykelture i nærområdet bl.a. til Strids Mølle, flyvepladsen, i grusgraven, i Jyderup skoven, Skarresø og Amfi hvor vi bl.a. fisker.
Vi er også på klatretur i bakkerne og meget mere.

Vigtigt at vide for forældre til børn i min naturdagpleje:

• Skal man have morgenmad, er den lille spirer her senest kl. 7.10
  • Tøj og fodtøj skal være noget, der kan tåle at blive beskidt.
  • I skal følge med på aula, for der sker hele tiden noget.
  • Alle siger god morgen /hej og tak for i dag. Aftalte komme / gå tider overholdes

Ude og inde:
 Vi er inde fra ca. 1 oktober til ca. 1 april, alt efter temperatur. Som udgangspunkt skal det være en god oplevelse at være udenfor, så hvis vejret er til det, forventer jeg at være ude hver dag nogle timer.
Resten af året møder de små spirer ind på terrassen og afhentes også der. I den periode bruger vi kun uderummet og vi kommer ikke ind.

Inddragelse af forældre:
Jeg holder to forældre dage om året.
Her får i som forældre et indblik i hvad jeres små spirer arbejder med i naturdagpleje. Vi er som regel på tur og slutter med at spise sammen. Dagen er ofte fra kl. 08.30 - 12.00

Har i brug for en snak, er i velkommen til at komme forbi, dog ikke i tidsrummet fra kl. 11 til 15 da det er vores spise hviletid og vi vil ikke forstyrres. Jeg er dog tit ude i naturen med mine spirer, så vil i være sikker på jeg er hjemme, så ring og aftale en tid med mig.
Jeg glæder mig til at se nye grønne spirer og til et fremtidigt fantastisk samarbejde.