Sygdom og medicin

Dagplejers sygdom
Hvis dagplejer bliver syg meddeles det til dagplejekontoret mellem 5.45 og 6.00, herefter kontaktes forældrene vedr. gæstepleje.
Husk derfor altid at oplyse ved ændringer af telefonnr. samt at aflytte telefonsvarer.
Ved dagplejers akut opstået sygdom tilbydes dagplejebørnene gæstepleje. Se vores liste med gæstepleje på denne side.

Kontakt dagplejekontoret: 59 55 53 67

Barnets sygdom
Det er vigtigt, at du informerer, hvis dit barn er syg. Et barn, der ikke kan følge en almindelig dag kan ikke modtages, da barnet har brug for ekstra omsorg.
Ligeledes skal dagplejeren have besked, når dit barn igen er rask. Sundhedsstyrelsens retningslinjer for sygdomme hos børn følges.

Medicin
Dagplejeren giver ikke medicin, dog undtagelsesvis medicin til børn med kroniske lidelser. Det er forældrenes ansvar at sørge for at medicin og anvisningen gives til dagplejen/gæsteplejen.

Ved et uheld i dagplejehjemmet
Hvis dit barn kommer til skade, kontaktes forældre og personalet på dagplejekontoret.

Gæstepleje
Ved dagplejers fravær sørger teamleder/dagplejepædagog og dagplejer for at gæsteplacere børnene. Gæsteplaceringen er ved dagplejers planlagte ferie, akut opstået sygdom, kurser eller afspadseringsdage.

Vi har i Dagplejen Midt 4 dagtilbud tilknyttet ordningen:
⦁    Viskinge Børnehus
⦁    Børnehuset Troldehøj